Door elkaar: Feuilleton over de veranderingen in de zorg
Proloog
En in 1 keer zag ik ze staan:Het mobiele infopunt van de gemeente, een speciale camper die ook bij u in de buurt komt.
Nou ja, in de buurt
waar ik de boodschappen doe.
Informatie
Bij dit mobiele infopunt kunnen inwoners terecht met al hun vragen. Ambtenaren van de gemeente zijn aanwezig om uitleg te geven over de gevolgen van de nieuwe Wmo, de Jeugdwet en de Participatiewet.Laat ik maar eens gaan informeren, dacht ik, er is nog zoveel onduidelijk, kijken wat ik er wijzer van kan worden.
Antwoorden
Er stonden maar liefst 4 dames, geen wachtende in de rij, maar te wachten op mij, om mijn vragen te beantwoorden.Euh, ik bedoel de antwoorden van mijn vragen op te zoeken via de laptop. Veel konden ze nog niet zeggen, al die nieuwe regels, ik krijg voor beide jongens brieven van de gemeente, waarin staat hoe het gaat lopen. Ook kan ik de website van de gemeente in de gaten houden maar het beste is begin januari zelf maar even te bellen naar de gemeente.
Je wordt er warm van
Ja, inderdaad, ik kan er terecht met al mijn vragen.Ze staan je heel netjes te woord, maar terecht kunnen met je vragen is toch iets heel anders dan antwoorden krijgen.
Voelt als 'van een koude kermis thuiskomen', maar koud was het niet, want ze hadden wel terrasverwarming!
Volgende week Deel 1: De aanvraag voor onze jongste
Geen opmerkingen:
Een reactie posten